németházi

Hajnal Anett némettanár oldala

Könnyebb a német felsőfok a középfoknál?

2016. november 30. 16:24 - H.Anett

Elnézést a provokatív címért, természetesen nem egyszerűbb a felsőfokú német nyelvvizsga, mint a középfokú. De szerintem sokkal nehezebb eljutni nulláról középfokig, mint a középfoktól a felsőfokig. 

alles_supermini.jpg

Miért érdekes ez? Mert nagyon sokan abbahagyják a német nyelv tanulását, amikor elérik a középfokú tudást, és leteszik a nyelvvizsgát. Nyilván sokat dolgoztak, mire erre a szintre jutottak, és úgy gondolják, ennyi elég is volt... Pedig ha tovább foglalkoznának a nyelvvel, a korábbiakhoz képest sokkal kevesebb munkával, és sokkal több szórakozással eljuthatnának egy magasabb szintű tudáshoz.

A középfokú nyelvvizsga eléréséhez ugyanis már mindenféle nyelvtani szerkezettel meg kellett ismerkedni, a felsőfokhoz nincs szükség túl sok új és különösebben bonyolult dolog elsajátítására. Nyilván jobban kell tudni mindazt, aminek addig csak a főbb vonalain volt a hangsúly, de teljesen új szerkezetek már nem bukkannak fel a semmiből. 

Szókincsből is bővebbre van szükség, de mivel a német nyelv egy kicsit olyan, mint a legó  - az összetett szavakat tényleg úgy képezzük, hogy egyszerűen összerakunk két elemet - egy bizonyos szintű szókincs elérése után nagyon könnyű a folytatás. 

Jó középfokú tudással már lehet filmeket nézni, újságot, egyszerűbb könyveket olvasni - egyszóval szórakozva tanulni. Ilyenkor már nem a magoláson van a hangsúly, szinte maguktól épül be az új tudás a fejünkbe.

Tehát, aki eljutott a középfokúig németből, ne hagyja abba a német nyelvvel való napi foglalkozást, és egyszercsak azon veszi észre magát, hogy tényleg jól tudja a nyelvet!

Persze a felsőfokú vizsga előtt nem árt egy tankönyv, rendszerezni és tudatosítani a dolgokat, és egy tanár is hasznos lehet, aki ismeri a vizsga feladatait. De garantálható, hogy ezek az olvasós-társalgós órák sokkal kevésbé megterhelőek, mint amikor a középfokra hajtott az ember!

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nemethazi.blog.hu/api/trackback/id/tr1312011970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.12.01. 18:33:04

Nagyon ajánlott a német TV-csatornák nézése, persze nem az idióta valóságshow-kra és egyéb szennyműsorokra gondolok. Bár nekem szinte második anyanyelvem a német, mégis igen sokat tanultam pl. az osztrák iskolatévé műsoraiból, mivel Magyarországon jártam magyar tannyelvű iskolákba.

Hajnal Anett 2016.12.01. 18:47:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, köszönöm a hozzászólást, a tévé nagyon sokat segít! Mondjuk engem kivágtak elsőre a főiskolai felvételiről, amikor elmondtam, hogy én tévézéssel tanulok. De ez nagyon régen volt, akkor még a bölcsészek megvetendő dolognak tartották a tévét. Pedig valamilyen szinten képes pótolni a célnyelvi környezetet, igazi, élő nyelvet közvetít, akár dialektusokkal, szlenggel. És a kulturális különbségek is nagyon jól érzékelhetőek lesznek.

komisz_kölök 2016.12.01. 22:01:48

Pont a napokban gondolkoztam rajta, hogy le kene nyelvvizsgazni, hatha egyszer visszamegyek M.o.-ra es jopont lesz a cv-ben. Ezen felbuzdulva letöltöttem egy csomo C1 vizsgaanyagot (Göethe, ÖSD, DHS) es tenyleg nem sok különbseg van nyelvtanban. A hanganyagok kicsit pörgösebbek es ritkabban hasznalt szavak vannak benne, mint a B2-ben, de nem veszesen nehezebb.

Nekem a sorozatok jöttek be amugy. Föleg azok, amiket angolul is lattam mar, szoval tudom, miröl van szo, akkor is, ha nem ertenem az adott kifejezest. Van a neten nemet sorozatos oldal, ahol gyakorlatilag minden megvan. (bs.to)

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2016.12.01. 22:37:59

@komisz_kölök: Szerintem, ha te perfekt nemet vagy nyelvvizsga nelkul is, akkor nagyivben keruld el az olyan magyarorszagi cegeket, ahol papirhoz kotik a tudasod.

Hajnal Anett 2016.12.02. 07:32:15

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: Igen, sok helyen nem kérik már a nyelvvizsga bizonyítványt - cserébe viszont helyben tesztelik az embert szóban és / vagy írásban. Amihez viszont aktuális tudásra van szükség, nemcsak egykorira...

Terézágyú 2016.12.02. 08:28:26

@komisz_kölök:
"Göethe"

Ja, rád fér a tanulás.

kalandozomagyar 2016.12.02. 10:25:53

Csak megerősíteni tudom, nekem van DSH-m, majd honosítottam Rigó utcai C1-re, egyik sem volt nehéz. Meglepően kicsi a különbség a német közép és felsőfok között, lényegében csak szókincs kérdése a dolog.

Ezzel szemben az angol B2 és C1 között, köszönhetően a "phrasal verb" nevű szörnyedelemnek, sokkal nagyobb a távolság.

Németül tanulni jó. :)

petyy 2016.12.02. 14:03:01

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: köszi, de azert a perfekttöl messze vagyok. Emiatt is volt meglepö, hogy a C1 nem tünik olyan durvanak. Az angolbol kiindulva olyan B2-nek gondoltam magam. Mindenesetre a papirtol függetlenül szerintem jo dolog egy ilyen vizsga, ha van ra idöd. Egy kis rendszerezes, atnezes, celzott foglalkozas a dologgal jot tesz a tudasnak. Plusz nekem valami kitüzött cel mindig is jot tett a motivaciomnak, hogy foglalkozzak vele nap mint nap. Sok emberen latom, hogy megakad egy szinten, amin elbeszelget, de mivel amindennapokban boldogul, nincs motivalva, hogy tovabblepjen.

@Terézágyú: bocsi az elirasert. Amugy te melyiket csinaltad meg? Mik a tapasztalataid?

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2016.12.02. 15:08:55

@Hajnal Anett: Persze, egy normalis interjun, nem is magyarul fognak veled beszelgetni, ha eleve megkoveteli a munka az idegennyelvet.

H.Anett 2016.12.02. 17:31:51

Köszi mindenkinek a hozzászólásokat, jó volt olvasni a véleményeket!
süti beállítások módosítása