németházi

Hajnal Anett némettanár oldala

7 ok, amiért szeretek nyelvtanárként dolgozni

2019. augusztus 15. 13:59 - H.Anett

Jó rég volt, hogy elkezdtem németet tanítani. Ami új számomra, hogy egy ideje csakis online oktatok, és úgy érzem, ezzel rátaláltam a nekem tökéletes életformára.

homeofficemarkusspiskepixabay.jpgkép: Markus Spiske, Pixabay 

Miért szeretek magántanárként dolgozni?

1. Egész nap jó fej emberekkel beszélgetek. Nincsenek nemszeretetem, irigy vagy törtető kollégáim és parancsolgató főnököm sem.

2. Önállóan dolgozom. Én döntöm el, mit mikor és kivel vállalok és mit nem. Jókedvemben dolgozom, nem kényszerít senki semmire. Nincs értelmetlen adminisztráció!

3. A feladatom az, hogy más embereknek segítsek. Ez egy olyan munka, amire büszke lehetek.

4. Online tanárként a skype segítségével otthonról dolgozhatok. Két óra között bepakolhatom a mosógépet, de rá tudok nézni a másik szobában legózó gyerekre is, ha épp beteg, és itthon maradt. A saját konyhámban ebédelek, a saját főztömet eszem. Szeretek lassan enni és közben német vagy angol videót nézni.

5. Érdekes emberekkel ismerkedhetek meg. Tanítottam már németet zimbabwei ápolónőnek és ukrajnai orosz diáklánynak is, meg persze rengeteg, különféle élethelyzetben lévő magyarnak, akik német nyelvterületen dolgoztak vagy oda készültek... Magyart pedig itt született kínai lányoknak, akik egy szót sem tudtak addig, nálunk élő Krisna tudatú hívőnek, ssc-ben dolgozó fiataloknak és mindenféle nációjú ide házasodóknak.

6. Azt csinálom, amihez értek, mert hosszú évek alatt kitanultam a szakmát. Úgy érzem, némettanárként nincs az a kérdés, amit még ne tettek volna fel nekem, vagy amit ne tettem volna fel én magam is, amikor én tanultam németül. Ismerem a válaszokat. (Erre akkor jöttem rá, amikor magyart is elkezdtem tanítani külföldieknek. Na, ott aztán előfordulnak nehéz kérdések, amelyekre nem vágom rá csípőből a választ!)

7. Nem unalmas a munkám, mert mindig más emberekhez, különféle igényekhez és újabb tananyagokhoz kell alkalmazkodnom. Az általános témák és a nyelvvizsgaelőkészítés mellett foglalkoztam már például orvosi és marketing szakszövegekkel, üzleti prezentáció összeállításával is. Így én is tanulok, nem rekedek meg egy szinten, nem fásulok el.

 

A cikk szerzője, Hajnal Anett német nyelvtanár, és skype-on oktat. Szeptembertől újabb tanítványokat is vállal.

Kapcsolat: hajnal.b.anett (kukac) gmail.com

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nemethazi.blog.hu/api/trackback/id/tr2615001336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása